woensdag 27 januari 2010

chocolade mousse


Gister was ik in Den Haag, het was bitterkoud, maar ik kreeg het al een beetje warm van de gedachte dat ik binnen 2 weken in India rondloop met mijn lief. Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling, ik ben zo benieuwd!
Den Haag is dan de plek waar je een visum moet aanvragen en als ik toch daar ben, ga ik òf even naar het Gemeentemuseum òf even naar Ekoplaza. Daar hebben ze een zeer ruim glutenvrij assortiment, waar ik altijd erg blij van wordt. En nog mooier, ernaast zit een geweldige Aziatische supermarkt, waar ik altijd weer nieuwe glutenvrije producten vind.
Zoals gebakken tofuballetjes, gemaakt van dunne velletjes tofu, die je zo kunt toevoegen in een roerbakgerecht, maar ook kunt vullen.
Verder kocht ik silkentofu, waar ik deze heerlijke, superheftige, cholesterolarme en koemelkvrije chocolademousse van heb gemaakt:

Chocolademousse (4 pers)

150g pure chocolade, in stukjes
300g silken tofu
3-4 el basterdsuiker

Smelt de chocolade au bain marie en laat even wat afkoelen.
Pureer de tofu in de keukenmachine, voeg de gesmolten chocolade toe en naar smaak suiker. Kinderen vinden pure chocolade nogal puur, dus zij hebben wel wat extra zoet nodig. Ik probeer volgende keer met agavesiroop, lijkt me ook lekker.
Verdeel het mengsel over 4 schaaltjes of mooie glaasjes en laat minimaal 1 uur opstijven in de koelkast.
Erg lekker met dikgeslagen room of (in de zomer) rood fruit als frambozen of aardbeien.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...