zondag 6 juni 2010

limonade

Limonade.
Ik drink eigenlijk alleen maar thee, koffie, water en wijn.
Als het erg warm is, zoals de laatste dagen dan heb ik wel eens zin in iets anders, iets fris en fruitigs en vooral iets dorstlessends.
Thee werkt absoluut het beste, maar soms gaan mijn smaakpapillen voor iets anders, iets nieuws.
Mijn associatie met limonade is zoet. Ik hou erg van zoet, maar niet als ik dorstig ben, want suiker is geen dorstlesser. Verder is suiker slijmbevorderend in de hooikoortstijd, dus vermijd ik het zo veel mogelijk en dat is niet zo moeilijk.
Maar goed, limonade dus. In mijn jeugd dronk ik op deze warme dagen ranja, of siroop met water, verdunlimonade. Pas geleden liep ik met mijn verloofde door een supermarkt en zagen we de flessen feloranje aanmaaklimonade uit mijn jeugd. Het zag eruit als vergif, wat zou daar toch inzitten en waarom geven we dit aan onze kleine kinderen dacht ik, ja, lekker goedkoop en makkelijk en zoethoudend, maar die kleur alleen al: kleurstoffen, smaakstoffen,zoetstoffen, conserveringsmiddelen en toegevoegde vitamines. Gruwelijk!

Nu is het erg makkelijk om zelf limonade te maken. Je hebt nodig water, fruitsap en zoetstof en dat kun je zo lekker en simpel maken als je zelf wilt! Koop een paar mooie glazen kannen, vul ze met verschillende smaken limonade en drink als je zin hebt in iets lekkers een glaasje zelfgemaakte limonade!

Limonade

900 ml water
60 ml versgeperst citroensap
60 ml agavesiroop

Het spreekt voor zich: doe alles in een kan, roer goed door elkaar en klaar is kees!
En zoals altijd proef vooral wat je zelf lekker vindt en voeg meer of minder van iets toe.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He Linda,

Die limonade lijkt me erg lekker ... maar waar koop ik agavesiroop???

Greetz!
Corina

boeddhamum zei

hi Corina,

agavesiroop koop je in de natuurvoedingswinkel, bijvoorbeeld de Groene Passage

Anoniem zei

Thankxs!

Ga ik zeker halen!

Groet,
Corina

Anoniem zei

....ook in de lente erg lekker!!!

Proost!
Thankxs voor het goede idee!

Groet,
Corina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...