maandag 16 november 2009

Frittata di patata

Ik maak al jaren tortilla de patatas op de Spaanse wijze, maar vandaag had ik een restje (te lang) gekookte aardappels en die had ik precies nodig voor deze heerlijke aardappelomelet uit Italië. Ik eet er finocchi marinati en parmigiana di melanzane bij. De recepten volgen deze week. Mmm, het lijkt wel zomer, tenminste als ik niet naar buiten kijk of “even” naar het andere eind van Rotterdam moet fietsen in de plenzende regen. Maar goed, ik ben al weer opgedroogd en lekker eten maken, bedenken, erover bloggen en opeten maakt me altijd weer blij!

Frittata di patata

Voor 3 personen:

400 g aardappelen, gekookt en gestampt.
3 eieren, losgeklopt
1 tomaat, fijngesneden
1 stuk groene paprika, fijngesneden
½ kleine rode ui, flinterdun gesneden
1 el boter
1 el olijfolie
peper en zout
handjevol verse kruiden, bijv. basilicum, tijm, koriander of munt


Doe alle ingrediënten bij elkaar in een ruime kom en meng alles goed.
Verhit de olie en de boter in een koekenpan met anti-aanbaklaag en giet het mengsel erin.
Het lijkt erg nat, maar dat komt goed!
Bak de omelet op een laag vuur tot de onderkant en zijkanten goudbruin zijn ( ongeveer 20 minuten)en keer hem om. Ik doe dat door het deksel van een braadpan op de omelet te leggen en met pan en al om te keren en terug te laten glijden van het deksel in de koekenpan. Deze kant duurt 5-10 minuten. Als het stevig aanvoelt is de frittata de patates klaar.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...