maandag 21 juni 2010

amandel chocolate chip cookies

Deze week gaan we beginnen aan een interne verbouwing die resulteert in de verhuizing van puberzoon naar de supermooie en zonnige zolderkamer. Een enorme klus, alles moet van zijn plek, er moet ingepakt, schoongemaakt, verplaatst, getimmerd, geboord en wat er nog meer bij komt kijken. Een gigaklus, waar ik nu al tegen op zie en waar ik nu al probeer onderuit te komen door dit stukje te schrijven.
Gelukkig hoef ik het niet alleen te doen, mijn lief komt helpen, de betreffende puberzoon ook natuurlijk en volgende week komt mijn broer. En we hebben de tijd.
Klussers moeten ook eten en dat komt op mij aan. Ik heb gister vast een berg koekjes gebakken vol energie en lekker zoet voor als we even pauzeren met thee of koffie.
Ik hou jullie op de hoogte!

Amandel chocolate chip cookies (10 stuks)
(naar een recept van Elana Amsterdam)

125 g amandelmeel
¼ tl zout
½ tl vanillepoeder
1 tl wijnsteenbakpoeder
60 ml zonnebloemolie
60 ml agavesiroop
35g chocolate chips ( ik koop ze bij de bulkafdeling van Gimsel)
35g hele amandelen, in de lengte tot grove schilfers gesneden

Verwarm de oven voor op 175˚ C.
Doe in 1 kom het amandelmeel met het zout, het vanillepoeder en de wijnsteenbakpoeder en meng goed.
Giet in een maatbeker de olie en de agavesiroop en meng ze goed dooreen en giet het mengsel dan bij het meelmengsel. Meng alles goed en voeg dan de chocolate chips en de amandelschilfers toe. Het is een vrij vochtig mengsel.
Bekleed een bakplaat met bakpapier en schep met een eetlepel hoopjes op de plaat. Vorm met je vingers tot platte koekjes, dit hoeft niet al te netjes.
Zet de plaat in het midden van de oven en bak ze goudbruin in 7-10 minuten.
Laat goed afkoelen; ze zijn verslavend lekker!
Bak gewoon elke dag een nieuwe plaat!!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...