dinsdag 7 september 2010

tamarizalmsteaks

Ik ben weer thuis.

En het valt vooralsnog niet mee. Linkerarm in het gips en nog steeds veel pijn, vooral 's nachts. De operatie lijkt goed gelukt, daar ben ik blij mee, want dan heb ik straks weer een vaste hand.

Nu is het behelpen met 1 arm, maar gelukkig helpt mijn lief me en puberzoon L. doet ook zijn best. Zojuist heeft hij de groentes voor vanavond gesneden en gehakt, zodat ik al een beetje kan voorbereiden. Ik hou van koken en bedenken wat ik ga eten en voel me diepongelukkig en onthand op dit moment.

Toch een lekker recept: tamarizalmsteaks

Snel, makkelijk en verrukkelijk.
In de oven of de koekenpan.

Voor 2 pers:

2 zalmsteaks
2 el tamari
2 el rijstazijn
1 teen knoflook, fijngehakt
½ el geraspte verse gemberwortel
2 tl bruine basterdsuiker

Snijd de zalmsteaks in 3 lange repen. Maak een dressing van de overige ingrediënten en giet over de zalm. Laat ½ tot 1 uur marineren.
Verwarm de oven op 200˚ C en bak de zalm in 6-8 minuten gaar. Haal uit de oven en giet nog wat marinade erover.
Heerlijk rijst en salade of gestoofde wortels en nieuwe aardappeltjes

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...