dinsdag 19 april 2011

Zomerkoninkjes met yoghurt – sweet little summer kings in yoghurt (GF-SF)

Today I bought my first strawberries of the year, they’re back: locally grown and delicious. I made this super simple desert.

Yoghurt with strawberries (2 pers)
(printable version)
250g strawberries
1tbs honey
1 tbs balsamic vinegar
freshly ground black pepper
250 ml organic full fat yoghurt


Divide the yoghurt in 2 nice cups.

Blender the strawberries with the honey, balsamic vinegar and freshly ground pepper. I use a stick blender. 4 Spoonfuls of this gorgeous mixture into each cup of yoghurt…and enjoy!


Ze zijn er weer, vandaag kocht ik mijn eerste zomerkoninkjes van Hollandse bodem. Ze zijn heerlijk en ik maakte dit supersnelle toetje.

Yoghurt met aardbeien (2 pers)
printversie
250 g aardbeien
1 el honing
1 el balsamico azijn
versgemalen zwarte peper
250 ml biologische volle yoghurt

Pureer de aardbeien, honing, balsamico azijn en zwarte peper met een staafmixer.
Verdeel de yoghurt over 2 mooie schaaltjes en schep 4 eetlepels van de aardbeienpuree in elk schaaltje…en geniet!

6 opmerkingen:

Tine zei

Ziet er lekker uit!
Ik vind ze alleen nog erg duur momenteel :(. Ik wacht nog even af tot ze in prijs verlagen!

boeddhamum zei

deze heb ik op de markt gekocht, lekker en niet zó duur ;)
het er naar uitkijken doe ik ook graag, net als de asperges, het komt er allemaal net aan en met dit weer wordt alles snel rijp!

groetjes, Linda

Anoniem zei

MMMMMM,...dat ziet er heerlijk iut! Ik heb gisteren de eerste Belgische arrdbeien gekocht!

Ik ga dit zeker eens maken,...super!

Ik hou ook van de nieuwe look van je blog!! Leuk, hoor!!!

Saskia zei

Ik had gisteren ook de allereerste! Ik kocht een bakje aan halve prijs in de supermarkt, maar jammer genoeg was meer dan de helft ook te gekneusd om nog op te eten en heb ik dus geen profijt gedaan... Ik maakte er een soortgelijk receptje mee, maar dan met Griekse yoghurt, oranjebloesemwater en vanillesuiker. Ook lekker!

Anoniem zei

Mmmmmm superlekker!! Zit er nu van te genieten. Zeker een aanrader voor warme dagen als deze.

Thankxs Linda voor dit lekkere receptje!

Greetz!
Corina

Tine zei

Hey!

Om pagina's te maken moet je moet je naar je werkpagina van je blok gaan. Daar heb je helemaal links de optie: 'Berichten verzenden'. Klik daarop en dan verschijnt er een derde optie, nl. 'pagina's bewerken'.
Zo kan je pagina's maken, zelf een titel geven en bv. afzonderlijke mappen maken voor je recepten enz.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb?

Succes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...